mandag 15. juni 2009

Dag 16: Kjelleidet - Bangsund - 134 km

Ingen ekstraordinær opplevelser i dag. Det er ikke lenger slik natur at jeg er spent på hva som skjuler seg bak neste sving. I Lofoten var det Wow, AjAj rett som det var. Men det har vært trivelig sykling likevel. Det er mere kupert nå. Med tung sykkel arter det seg slik; full fart nedover (64 kmt som beste) og så er det bråstopp og sneglefart oppover. Da blir det ikke den flyten som det var lenger nord. Dagens distanse må jeg derfor si meg fornøyd med. Man lærer seg å sykle mest mulig økonomisk på en tur som dette. Vi har prøvd noen spurter for å rekke ferger. Det ender alltid med melkesyre i sånne mengder at det nesten renner ut av øra.


Sjur og hans tillhenger BOB (Beast Of Burden)

Ellers har det vært riktig trivelig i trafikken til nå. Men nå har det dukket opp biler med VE og VF skilter. Dem gutta der skal man passe seg for. De kjører fort, passerer tett, og slipper gjerne en tut om de får sjansen. Og så flirer de sikkert litt i snusleppebarten sin når de ser jeg skvetter. Men kommer en nordlending med XR kan man bare slappe av. På veien fra Kjelleidet passerte jeg fylkesgrensa til Nord Trøndelag, jeg syklet gjennom Kolvereid som visstnok skal være Norges minste by. Det tror jeg på, det tok ca 2 min. Vi fikk oss en bedre middag i Namsos, og telter nå 15 km sør før Namsos. Det har vært grått og kaldt i dag, men de værste regnbygene har vi unngått. I kveld er vi også 4 stk, kollega Knut kom etter, og det er en veldig fin gjeng og være sammen med. Men nå står 14 dager solo på vestlandet for tur, fra tirsdag regner jeg med. Det blir også fint. Det blafrer og drypper på teltduken nå (kl 00.15), men her inne er det så trivelig at dere vil ikke tro det. På tide med noen timer på øyet før en sliten kropp. To be continued...


Er jeg i sør Norge nå? Da er et nytt delmål
nådd!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar