søndag 14. juni 2009

Dag 15: Vega - Kjella i Bindal kommune - 96 km

Etter å ha parert morsomheter fra 5 nordnorske damer med kjeftementet i orden etter beste evne (i venteværelset på kaia på Vega), gikk vi på land på Horn. Men før det var ferga innom den nå verdensberømte øya Ylvingen. Om jeg blir den syklende statisten i episode xx i Himmelblå? Kan dessverre ikke røpe noe. Heller ikke kan jeg si hvem som vinner høstens utgave av 71 grader nord. Men jeg vet det også jeg! Og hva kan sies om dagens sykling ? Vel,det har sprutregnet store deler av dagen. Jeg var gjenomvåt etter en halv time. På tross av en sein start har vi likevel klart nesten 100 km, og det er jeg fornøyd med. Naturen begynner nok å bli litt kjedeligere også. De kommende dagene, til Namsos og ut Fosen ser jeg nok mer som transportstrekk, før det igjen begynner å skje ting på Møre. Men jeg er positivt innstilt, og lar meg gjerne overraske. Er ellers en litt snodig dialekt på nordlendingene som bor her ned mot trøndelag. Etter mitt syn da. På arbeidsdager som dette er ellers en ipod en god følgesvenn. Det har gått nye på P i dag. Prefab Sprout, el Prefabrikert Sprøyt som en kompis som ikke er fan kaller det. Videre Pixies og Prince. Jeg jakter alltid på en god sommerplate, noen tips? Jeg smugsynger på Lilly Allen om dagen, men det er kanskje for barnslig og ikke helt stuerent? Tenker de som kritiserte meg for Beatles vs Stones analysen får vann på mølla nå. Ellers er jeg spent på om det kommer noen nedtur snart. Jeg har vært lenge underveis, og det er vel ikke helt unormalt og få en down? Følg med i neste episode.


Rette veier, lavt skydekke, motvind og
regn sørover fra Brønnøysund

4 kommentarer:

  1. Hei Eirik!

    Vi synes du er tøff og skryter av deg til alle vi kjenner. Vi har gjesterom klart når du kommer til Stavanger! God tur videre.

    Klem fra Emil, Mikkel og Christiane

    SvarSlett
  2. Hei Eirik:-)
    Godt å høre at du har det bra! Jeg er nå skikkelig misunnelig ,for jeg vil også til Ylvingen!!Så du noe til han ROY ??
    Her på Kongsberg nærmer det seg 8 uker sommerferie,skal bli så bra!!
    God tur videre,klem.

    SvarSlett
  3. Ps.Glemte å skrive at klemmen var fra Lisbet:-)

    SvarSlett
  4. Kjør på Fosen er vakkert, i pent vær. Tror ikke på nedturer - de er bare litt flatere oppturer, hilsen morten h

    SvarSlett