lørdag 20. juni 2009

Dag 21: Molde - Fiskå i Vanylven - 158 km

Moldefjorden med fjell

Flott sykkelvær på vestlandet i dag. Startet med å følge sydsiden av Otrøy. Blågrønn Romsdalsfjord og flotte fjell. Ferge til Brattvåg, og deretter fulgte Skodje, Spjelkavik, Hareid, Ulsteinvik, over Gurskøya med utmattende stigninger, og så hit til Fiskå, bare noen km fra Sogn og Fjordane. Jeg visste at kollega Knut var her, det fortalte en tysk syklist jeg møtte. Så i kveld har vi diskutert kart og mulige videre vegvalg. Ca 50 km til Måløy, der er det ulike alternativ. Jeg ønsker å holde en mest mulig ytre vei nedover. Sykkel og utstyr fungerer godt, og moralen er god. Jeg er innstilt på å gjøre litt distanse sørover nå, så jeg håper det klaffer med ferger og båt selv om det er helg. Kongekrabbens fremmarsj sørover har vært diskutert, men her om dagen hørte jeg en kommentar om at den ikke vil passere sunnmøre, til det er prisen på den blitt for høy. Morsomt sagt, men selvfølgelig helt irrelevant her. Uansett, nå er jeg skikkelig sliten, og trenger noen timer med søvn.

Mot vest, Larsnes - sør på Sunnmøre


Oooops - bird strike

1 kommentar:

  1. Reinsdyr i finnmak og måker på nordvestlandet, regner med at dette er "matauk", ellers ser jeg av måkebildet at virkningen av hårsprayen fra Kjørsvikbugen ikke har gått ut. Litt dumt å sykle uten hjelm så lenge :)

    SvarSlett