søndag 21. juni 2009

Dag 23: Florø - Rysjedalsvika i Hyllestad - 42 km


Hviledag

Fjordane Fylkesbåtar har pålagt meg en hviledag i Florø. Båten til Askvoll gikk ikke før kl 17. Men, det var veldig behagelig med en rolig morgen med god frokost og avis på senga, uvant luksus. Dere vil nemlig ikke tro hvor travelt det er å være på sykkeltur. Enten er jeg underveis, pakker opp og ned, studerer vegvalg, spiser osv. Men, det er kanskje litt sånn pensjonisttravelt, hvis dere skjønner hva jeg mener. Båtturen var et naturlig valg. Jeg kunne syklet 10 mil, inn til Førde og ut igjen fjorden på andre siden. En dags sykling og to mil sydover. Mulig mitt valg ikke er i tråd med NPL statuttene, men det føles helt riktig. Tre jenter som sykler samme turen valgte det samme. Norge på tvers får evt bli en annen gang. Fra Fure på vei nr 607 tok jeg en liten kveldsøkt sammen med Knut som jeg igjen traff på. Nå har jeg lagt meg til for natta på venterommet til ferga fra det kjente stedet Rysjedalsvika i Hyllestad kommune, som går til Rutledal i Gulen kommune!


Her skal jeg sove i natt... Selve
venterommet var stengt, men
gangen år duge!

Planen er å starte tidlig i morgen, ferga går kl 6.40, og kanskje rekker jeg da å hilse på onkelbarna mine i Bergen før de legger seg. Medvind mottas med takk, motbør avvises bestemt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar